wtorek, 9 października 2018

Słowem wstępu


Dzień dobry!

Mam na imię Krystyna i chciałabym zaprosić Was na biegun mojego świata. Biegun to miejsce ekstremalne, mocno oddalone od codzienności. Moje kolorowe, pełne satysfakcji, mniejszych i większych sukcesów oraz porażek życie któregoś dnia legło w gruzach. Na początku dorosłego życia, po skończeniu studiów, po znalezieniu pierwszej poważnej pracy doświadczyłam kryzysu psychicznego. Oczywiście były pewne symptomy, ale nigdy nie przypuszczałam że znajdę się w szpitalu psychiatrycznym i przyjdzie mi stoczyć poważną walkę o życie. Od kilku lat walczę z chorobą dwubiegunową każdego dnia. Walczę o to, aby w moim życiu było więcej zdrowia, niż choroby. O to, aby żyć tak jak kiedyś i na tyle normalnie na ile jest to możliwe.
O czym będę tu pisać?
O normalnym życiu, które staram się prowadzić mimo choroby psychicznej. O tym że choroba psychiczna nie powinna być wyrokiem, a jedynie diagnozą. Nie jestem psychologiem, ani psychiatrą. Nie mam też ambicji być domorosłym terapeutą. Mam tylko, i aż swoje doświadczenie. Mam odwagę poruszać trudne tematy. Chcę podpowiedzieć innym jak rozmawaić o zdrowiu psychicznym, i o tym jaki wpływ ma ono na całe nasze życie. Będzie dużo informacji o różnych zaburzeniach psychicznych: chorobie dwubiegunowej, schizofrenii, depresji, nerwicach i innych. Będzie o tym jak funkcjonować w społeczeństwie mimo tych chorób, i jak nie dać się wykluczyć. Będzie o łatwych sposobach na zdrowe życie, o efektywnym wypoczynku, karmiących książkach i odżywczych posiłkach. Mam nadzieję że z czasem pojawią się też wywiady z ludźmi leczącymi sie psychiatrycznie, którym udało się pozostać aktywnym w społeczeństwie. Wszystko po to, aby pokazać Wam i sobie, że człowiek chory nadal jest człowiekiem i może mieć normalne życie. Chciaż nie jest łatwo. Ba, powiem, że jest bardzo trudno!
Dlaczego to robię?
Moim małym marzeniem jest zbudowanie platformy wiedzy i silnej społeczności dającej wsparcie i merytoryczną wiedze o chorobach psychicznych. Wiedzy podanej w przyjazny i przystepny sposób, dostępnej dla chorych i ich bliskich, a także dla wszystkich zainteresowanych tematyką chorób psychicznych widzianą z perspektywy pacjenta.
Zapraszam na biegun mojego życia:)

Chcesz być na bieżąco z postami pojawiajacymi sie na blogu? Zapisz się na subskrypcję, nic Ci nie umknie!

2 komentarze:

  1. Cześć, uszanowanko :) Od dwóch miesięcy taki mam plan napisać tu coś. W końcu się udało :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć! To super, że udało Ci się już po dwóch miesiącach, ja dopiero dzisiaj zabrałam się za przejrzenie komentarzy. Miło mi,że tu jesteś:)

    OdpowiedzUsuń

Zmiany, zmiany, zmiany!

 Ponad dwa lata temu, kiedy zaczynałam prowadzić tego bloga nie miałam żadnego pojęcia o stronach internetowych. Wybrałam jedyne narzędzie, ...