poniedziałek, 14 stycznia 2019

Asystent zdrowienia - kto to taki?



Ekspert przez doświadczenie, instruktor lub asystent zdrowienia – to nowe osoby, które niedawno pojawiły się w pilotażowych Centrach Zdrowia Psychicznego. Co kryje się pod tymi pojęciami? Zapraszam do przeczytania rozmowy z Barbarą Papaj – asystentką zdrowienia w Środowiskowym Centrum Zdrowia Psychicznego w Wieliczce.

Basiu, jesteś osobą z doświadczeniem kryzysu psychicznego. Od kilku miesięcy pracujesz jako asystent zdrowienia. Jak do tego doszło?

Wzięłam udział w projekcie „Nowy zawód: Ekspert przez Doświadczenie („EX-IN”)” organizowanym przez Fundację Wspierania Rozwoju Społecznego Leonardo, a o samym szkoleniu dowiedziałam się w Zespole Leczenia Środowiskowego w Centrum Psychiatrii w Katowicach.

Jak wyglądało szkolenie i czym było dla Ciebie to doświadczenie?

Szkolenie składało się z 12 modułów trzydniowych spotkań (piątek, sobota, niedziela). Każdy moduł miał swój temat. W czasie warsztatów pracowaliśmy nad wiedzą „MY”, czyli taką, która powstaje z sumy doświadczeń grupy. Była to dla mnie pierwsza okazja do uczestniczenia w grupie osób po kryzysie psychicznym. Dzięki temu doświadczeniu nagle pootwierały mi się nowe szufladki w głowie. Mogłam poznać siebie z innej perspektywy. Było to tak niesamowite doświadczenie, że trudno mi je nawet opisać słowami. Mogłam poznać innych ludzi i historię ich kryzysów, mogłam oswoić się ze swoją chorobą. Nauczyłam się, że można o tym mówić.

Na czym polega teraz twoja praca?

Obecnie pracuję w ramach projektu unijnego. Pełnię tam różne role – jako asystent, w zależności od potrzeby, pracuję w Zespole Mobilnym lub Zespole Pierwszego Kontaktu. W ramach tych działań odwiedzam chorych i dzielę się z nimi swoim doświadczeniem kryzysu. Jestem dla nich wsparciem. Obserwuję większą otwartość osób chorych w stosunku do mnie jako asystenta po kryzysie niż w stosunku do lekarza czy psychologa. Dodatkowo biorę udział w spotkaniach Klubu pacjenta czy Domu samopomocy i innych inicjatywach organizowanych przez centrum.

Jakie są zalety tej pracy?

Przede wszystkim mój rozwój. Mam pracę i godne wynagrodzenie. Zespół jest bardzo fajny. Dodatkowo mam elastyczny czas pracy. Uczestniczę w szkoleniach i superwizjach. Jest to bardzo przydatne w pracy zawodowej, ale także w zdrowieniu własnym.

Co jest dla Ciebie największym problemem w tym zawodzie?

W dużej mierze ta praca polega na obnażaniu się. Opowiadasz swoją historię, co jest dla mnie bardzo osobiste.

Czy jesteś zadowolona, że zdecydowałaś się wziąć udział w tym projekcie?

Tak, jestem bardzo zadowolona. Jedyny minus to lokalizacja. Pracuję w Wieliczce, a na stałe mieszkam w Katowicach. Jestem poza domem trzy, cztery dni w tygodniu. Dojazdy są dla mnie uciążliwe i męczące. Mimo tego uważam, że sama idea tego zawodu jest fantastyczna!

Dziękuję Ci za rozmowę.

5 komentarzy:

  1. Nawet nie wiedziałam, że istnieje taka funkcja ale jeżeli taka osoba może pomóc np. uzależnionym od alkoholu czy narkotyków to bardzo dobrze. Wiem również, że dobrym sposobem jest udanie się osoby uzależnionej na leczenie do https://detoksfenix.pl/ gdzie z pewnością będą w stanie jej pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiedziałam, że istnieje taka funkcja ale jeżeli taka osoba może pomóc np. uzależnionym od alkoholu czy narkotyków to bardzo dobrze. Wiem również, że dobrym sposobem jest udanie się osoby uzależnionej na leczenie do https://detoksfenix.pl/ gdzie z pewnością będą w stanie jej pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również pierwszy raz słyszę o takiej osobie, jednak jeśli jest w stanie ona pomóc to myślę, że warto korzystać z takiej właśnie pomocy. Ja również chwalę sobie odwiedziny u psychologa http://www.terapiapoznan.pl/ gdyż właśnie tam udało mi się niejeden problem rozwiązać.

    OdpowiedzUsuń
  4. W końcu moje szczęście małżeńskie zostało przywrócone po latach rozłąki z moim współmałżonkiem, mój były kochający mężczyzna wrócił wczoraj do domu po 9 miesiącach naszej separacji. Nigdy nie wierzyłam, że mój kochany człowiek Micheal do mnie wróci, próbowałam tak wiele sposobów przeprosić mojego męża, aby mi wybaczył, że raz go zdradziłam i stało się to tak błędnie, że dowiedział się, że go zdradzam i zawsze od tego czasu zachowuje się nienormalnie w stosunku do mnie, mój kochany człowiek Micheal zerwał ze mną i chciał rozwodu. oboje jesteśmy małżeństwem od lat i mamy razem dziecko płci męskiej.
    Tak bardzo kocham mojego męża i ze względu na nasze dziecko, które ma zaledwie 3 lata, Micheal porzucił nas i zamieszkał z inną kobietą w tym samym mieście. tak się martwiłam i żałowałam, że go zdradziłam, mimo że przepraszam kilka razy, ale nie chce mnie słuchać ani nie wracać, byłam gotowa zrobić wszystko, aby wrócił do domu, do tego czasu dzielę się tą sytuacją z moimi siostra Anna i ona poradziła mi, abym komunikował się z prawdziwym rzucającym zaklęcia miłosne Dr.oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
    komunikuję się z nim przez jego e-mail, rozmawiam z nim, aby przywrócić mojego byłego człowieka miłości. Dr.Oduduwa odpowiedział mi i powiedział, że mój problem jest dla niego łatwy do rozwiązania, a następnie napisał listę elementów ortografii miłosnej, które mają być używane do modlitw zaklęć, a także kupuję pierścień z talizmanem, który był używany do rytuałów ortograficznych wiążących miłość. reszta jest prosta i łatwa do zrozumienia, procedura modlitwy pisowni miłości została wykonana w ciągu 2 nocy. trzeciego dnia otrzymałem telefon z nieznanego numeru i oto mój kochany człowiek Micheal zadzwonił do mnie po raz pierwszy po 4 miesiącach rozstania się, jestem dziś bardzo podekscytowany i gorąco polecam Dr.oduduwa wszystkim, którzy są chętni do uzyskania tego samego wyniku zaklęcia miłości, aby przywrócić dawną miłość, zarówno mężczyznę, jak i kobietę, miłość powróci w ciągu trzech dni od modlitwy pisowni miłości.
    to działa dla mnie bez żadnych skutków ubocznych i dzisiaj jestem bardzo szczęśliwy, że mój kochany człowiek wrócił do domu, a nasz syn Felix jest bardzo szczęśliwy, że dorastał ze swoim ojcem. dzielę się tymi informacjami tutaj, ponieważ wiem, że z pewnością pomoże to komuś, kto przechodzi przez łamanie serca w związku. jest to łatwe i najprostsze rozwiązanie, aby przywrócić byłego partnera po rozwodzie lub separacji.
    skontaktuj się z dr.oduduwą (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
    komunikuj się z nim, aby przywrócić byłego partnera miłosnego, bez względu na to, jak długo pary się rozwodzą / separacji, oboje kochankowie powrócą do miłości i zaufania bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak jak już zostało napisane powyżej to faktycznie całkiem ważną sprawa jest to aby wiedzieć również do kogo zwrócić się po pomoc psychologiczną. Myślę, że bardzo dobrym wyborem jest udanie się do https://melka-roszczyk.pl/ i tam na pewno nie zostaniemy bez odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń

Zmiany, zmiany, zmiany!

 Ponad dwa lata temu, kiedy zaczynałam prowadzić tego bloga nie miałam żadnego pojęcia o stronach internetowych. Wybrałam jedyne narzędzie, ...