czwartek, 24 stycznia 2019

Przegoń depresję w karnawale!



Początek roku kalendarzowego to karnawał, czas hulanek i zabawy. Kiedy byłam w depresji, nie miałam ochoty na żadne tańce, mimo iż doskonale wiem, że ruch wpływa na produkcję endorfin, które poprawiają nastrój. Ciężko mi było się ruszyć z domu. Po pierwsze byłam w złym nastroju, po drugie unikałam towarzystwa innych ludzi, po trzecie nie miałam pieniędzy na rozrywkę. Trudno znaleźć antidotum na te wszystkie problemy, ale zawsze można spróbować, a karnawał jest doskonałym pretekstem do tego, aby coś zmienić w swoim życiu.

Muzyka

Muzyka łagodzi obyczaje, ale i poprawia nastrój. Słuchanie muzyki jest dziś bardzo proste. Wystarczy do tego telefon komórkowy z dostępem do Internetu gdzie możemy skorzystać z aplikacji muzycznych takich jak Spotify, Tidal czy YouTube i korzystać z muzyki dostępnej on-line. Może ten pomysł wydaje się Wam oczywisty, jednak ja dopiero niedawno uświadomiłam sobie terapeutyczną moc muzyki.

Towarzystwo

Czasem trudno się zmusić do tego, aby wykonać telefon, napisać sms do przyjaciela lub chociaż odpisać na jedną z zaległych wiadomości. To nie jest aż takie trudne, jak się wydaje. Przede wszystkim nie trzeba pisać żadnych scenariuszy, co będzie, jak zadzwonię lub napiszę, tylko po prostu to zrobić. Pewnie większość z Was ma jakąś bratnią duszę w zasięgu ręki. Jeśli nie, zawsze można poszukać wsparcia na dedykowanych grupach na facebooku lub rozejrzeć się wkoło. W Sosnowcu funkcjonuje samopomocowa grupa wsparcia dla osób z depresją i chad (sama ją założyłam), jeśli mieszkasz w okolicy, zapraszam. Najbliższe spotkanie już 26.01.2019. Więcej informacji znajdziesz w grupie: CHAD, depresja, Sosnowiec i okolice .

Kultura

Przyjmijmy, że jesteś w na tyle dobrym stanie, że nie straszne jest Ci wyjście z domu, między ludzi. Dla mnie było to bardzo trudne, ale ćwiczyłam się w tym powoli i obecnie nie mam większego problemu, aby iść do teatru, kina studyjnego lub na koncert w sali z numerowanymi miejscami. Jako wyjście do kina polecam spróbować wybrać seans z programu Kultura dostępna  realizowanego przez sieć kin Helios. W ramach tej akcji możesz wybrać się do kina na polskie filmy już za 10,00 zł. Seanse te zazwyczaj nie są zbyt oblegane, więc przy okazji unikniesz tłoku.

Wiem, że przedstawione propozycje to bardzo proste rozwiązania. Wszystkie powinny być dla każdego w zasięgu ręki. Trudno tymi metodami skutecznie wygrać z depresją (uważam, że konieczna jest psychoterapia i/lub farmakoterapia), ale zawsze można sobie chociaż chwilowo poprawić nastrój. Ważne jest sprawianie sobie przyjemności i robienie tego, co się lubi. Trzeba o tym pamiętać nie tylko w karnawale, ale przez cały rok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zmiany, zmiany, zmiany!

 Ponad dwa lata temu, kiedy zaczynałam prowadzić tego bloga nie miałam żadnego pojęcia o stronach internetowych. Wybrałam jedyne narzędzie, ...