poniedziałek, 4 lutego 2019

Mi też się nie udaje


Nie lubię narzekania, sama staram się to robić rzadko. Niestety też mam czasem gorszy dzień. Też odczuwam złość i nawet bywam wkurzona. Tak jak teraz, kiedy to piszę. Miałam przygotowany tekst. Szczery, o własnych uzależnieniach. Nie są może one tak bardzo groźne, ale mam ich kilka. Długo przygotowywałam ten tekst, nawet sięgnęłam do fachowej literatury akademickiej w temacie psychopatologii uzależnień i specjalnie w tym celu zapisałam się do Mediateki, aby móc skorzystać z fachowych źródeł. Piszę o tym, aby podkreślić, że się zaangażowałam i poważnie podeszłam do tematu.
Niestety po raz kolejny zawiodła technika. Mój laptop, który dwa tygodnie temu wrócił z serwisu, znowu odmówił posłuszeństwa. Co gorsza, nie uczę się na błędach, nie zrzuciłam pliku na żadną chmurę, ani dysk. Po prostu przepadło! I co teraz?
Jest wiele wyjść z takiej sytuacji. Mogę się na siebie złościć i owszem złoszczę się, ale staram się te emocje przeżyć w konstruktywny sposób – pisząc ten tekst. Sama mam dla siebie i dla Was milion super rad co zrobić, aby uniknąć takich sytuacji, lecz są one tak oczywiste, że aż szkoda o tym wspominać. Może jednak skończę na tym, że po raz kolejny doświadczam swoje nieidealności, słabości i braku profesjonalizmu. Mimo wszystko nie jest to powód, aby się katować i spisać cały dzień na straty, bo być może przydarzy się jeszcze coś pozytywnego.
Każdemu może zdarzyć się wpadka i jedyne co można zrobić, aby sobie pomóc, to jak najszybciej wybaczyć sobie tę małą porażkę. Nie zrobiłam kopii pliku i tekst przepadł. Trudno. Jest mi przykro, bo poświęciłam dużo energii, aby go przygotować, ale świat się nie zawalił. Tak naprawdę to trudno zrobić coś, aby świat się zawalił. Za najlepsze rozwiązanie w takiej sytuacji uważam odpuszczenie sobie, chociaż bardzo często jest mi trudno odpuszczać, ale teraz odpuszczam i nie piszę na wariata poważnego tekstu o uzależnieniach, tylko dzielę się z Tobą moimi dzisiejszymi emocjami. A Ty, co dzisiaj przeżywasz?

1 komentarz:

  1. "Każdemu może zdarzyć się wpadka i jedyne co można zrobić, aby sobie pomóc, to jak najszybciej wybaczyć sobie tę małą porażkę." - dobre, dzieki za to zdanie :) Fajnie, ze piszesz o tym co czujesz a nie zabierasz sie za pisanie tego tekstu drugi raz o uzaleznieniach :)

    OdpowiedzUsuń

Zmiany, zmiany, zmiany!

 Ponad dwa lata temu, kiedy zaczynałam prowadzić tego bloga nie miałam żadnego pojęcia o stronach internetowych. Wybrałam jedyne narzędzie, ...