czwartek, 7 marca 2019

Doceń siebie!


Dzień Kobiet – dla jednych wyjątkowe święto, dla innych zwykły dzień w kalendarzu. A dla Ciebie? Ja lubię kwiaty, a że jest to kolejna okazja do ich dostawania, to cieszę się gdy zbliża się 8 marca. W polskiej tradycji większość kobiet tego dnia otrzymuje drobne upominki, zazwyczaj kwiaty lub czekoladki. Oczywiście, jest to bardzo miłe, ale myślę, że czasem można wyjść poza ten schemat. Nie chodzi mi o to, aby domagać się od świata innych prezentów, ale o to, aby samemu sobie sprawić drobną przyjemność. Po prostu docenić siebie tego dnia. Uważam, że warto się nagradzać, a wiele osób wciąż nie przywiązuje do tego uwagi. To bardzo ważne dla celebracji życia i dotyczy wszystkich, zarówno kobiet, jak i mężczyzn.
Moje celebracja dnia kobiet w tym roku zapowiada się wyjątkowo bogato. Po pierwsze umówiłam się z koleżanką na babskie ploty. Upiekę zdrowe („fit”) ciasto jabłkowe, zaparzę nam kawę zbożową i być może nawet przez dwie godziny będziemy mogły rozmawiać o tym wszystkim, co jest dla nas ważne. To jeszcze nie wszystko. W weekend wybiorę się na krótki kurs samoobrony dla kobiet, a po południu na warsztaty z dancehallu i twerku. Poświęcę dużo czasu dla samej siebie (i nie tylko, bo na te wydarzenie wybieram się z koleżankami). I już bardzo się cieszę na ten nadchodzący czas. Co więcej, wszystkie te atrakcje są darmowe!
Mam też kilka innych pomysłów na prezenty, które można zafundować sobie samej (sobie samemu też).
Spacer. Idealny pomysł na pierwsze cieplejsze dni. Możesz wybrać się do swojego ulubionego parku lub poszukać miejsca w okolicy, którego jeszcze nie znasz. Nowe trasy bywają bardzo inspirujące.
Wyjście do muzeum lub galerii sztuki. Ostatnio bardzo rzadko to robię i żałuję. Brakuje mi mobilizacji, a czasem można obejrzeć coś ciekawego i odkrywczego. Dodatkowo może to być darmowa rozrywka, wszystkie instytucje tego typu oferują wstęp wolny w jeden wybrany dzień w tygodniu. Bardzo często jest to środa, ale lepiej sprawdzić, jeśli ma to dla nas znaczenie.
Co jeszcze można zrobić w prezencie dla samego siebie? Czasem wystarczy spędzić wieczór w swoim własnym towarzystwie, ale niech to będzie wyjątkowy wieczór. Zatroszcz się o atmosferę, możesz użyć świeczek zapachowych, kadzidełka lub olejków eterycznych. Puść muzykę zgodną z Twoim nastrojem. Przygotuj sobie ulubiony napój lub gorącą kąpiel z duża ilością piany. Pomysłów jest wiele. Jeśli tylko chwile się zastanowisz, na pewno odkryjesz co sprawi Ci przyjemność. Serwowanie sobie takich miłych doznań nie tylko krótkotrwale poprawia humor, ale też wpływa na podniesienie samooceny. Spróbuj sam(a). Warto!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zmiany, zmiany, zmiany!

 Ponad dwa lata temu, kiedy zaczynałam prowadzić tego bloga nie miałam żadnego pojęcia o stronach internetowych. Wybrałam jedyne narzędzie, ...